PEKHIDMATAN RAWATAN BEKAM ASAP BAGI RESDUNG



APA ITU RESDONG?

Resdung ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.

SIMPTOM-SIMPTOM RESDONG

Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk,mata gatal-gatal,penglihatan kabur,telinga gatal,seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong,gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.

Kaedah rawatan resdung yang saya jalankan adalah dengan menggunakan kaedah iaitu :-

Kaedah bakar hama resdung disekitar hidung dan dahi dengan menggunakan lilin herba resdung.Kaedah ini dapat menyembuhkan sepenuhnya masalah gatal-gatal muka pada kulit.Selepas rawatan DI TEMPAT SAYA, pesakit turut diberikan percuma 14 batang lilin herba resdung.Pesakit perlu membakar lilin resdung yang saya berikan dan alinkan asap dia pada kawasan DAHI, hidung dan bawah mata.Setelah selesai,basuh muka dengan air bersih.

Pesakit akan diberikan sebotol air mineral yang telah dibacakan ayat-ayat syifa resdung dari al quran.Air tu dibuat sedut dan hembus pada hidung (macam berwudhu) untuk 1x pagi dan 1x malam selama 3 hari berturut-turut untuk memberikan kesembuhan maksimum pada kawasan dalaman hidung anda.

HARGA PROMOSI BAGI RAWATAN DI TEMPAT SAYA HANYALAH RM 15
CEPAT SEBELUM TERLAMBAT!!!!

PERKHIDMATAN SECARA PENGHANTARAN

Bagi mereka yang tidak boleh berjumpa dengan saya atau tinggal jauh,anda boleh mendapatkan set resdung saya untuk anda rawat sendiri dirumah.Segala arahan kaedah rawatan ada saya lampirkan sekali untuk anda lakukan sendiri,insyaAllah sembuh.Sila bankin RM25 ke akaun saya.


LAIN-LAIN MAKNA RESDONG

Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.

Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.

Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung.Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya.

Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tanda-tanda resdung ialah gatal-gatal, hidung berhigus atau tersumbat, sakit kepala terutama di dahi dan pipi, kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan. Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

JADI CEPAT SEBELUM TERLAMBAT DAN MENYESAL TIADA GUNANYA..

DAPATKAN RAWATAN SAYA INI DENGAN HARGA PROMOSI SEKARANG!!!


INDIVIDU BERISIKO

* Mereka yang alah kepada habuk dan makanan yang menyebabkan hidung mereka tersumbat
* Mereka yang mempunyai ketumbuhan dalam hidung
* Mereka yang mempunyai kelainan (abnormality) dalam hidung seperti septum dinding pemisah hidung yang bengkok
* Turbinate dinding tepi hidung terdiri daripada tiga turbinate iaitu tulang-tulang dinding yang mempunyai para. Mereka yang mempunyai turbinate yang besar, berisiko untuk mendapat resdung kerana ia menyumbat sinus.

KOMPLIKASI

Resdung yang tidak dirawat dengan sempurna boleh mengakibatkan komplikasi serius kepada kanak-kanak dan orang dewasa.


* Kanak-kanak

Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Pada tahap kritikal doktor akan membuat satu laluan supaya cecair dari sinus ethmoid dapat dikeluarkan dari hidung dan ia tidak bertakung lagi.


* Dewasa

Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

PENCEGAHAN

• Apabila terkena selesema dapatkan rawatan segera. Hembuskan hidung anda perlahan-lahan
• Banyakkan meminum cecair apabila anda diserang selesema, untuk mencairkan mukus dan mengalirkannya keluar.
• Jauhkan diri anda dari asap tembakau/rokok dan udara yang tercemar. Ia boleh meradangkan laluan hidung anda. Perokok lebih mudah mendapat Sinusitis.
• Jangan pergi berenang atau menyelam ketika anda diserang Sinusitis kerana bahan klorin yang terdapat pada air di kolam renang itu akan mengganggu pengalas lapisan hidung dan sinus. Penyelam biasanya akan mengalami kesesakan hidung.

PENCEGAHAN DIRI

• Minum lebih banyak cecair untuk mencairkan mukus. Minum segelas air atau jus setiap jam.
• Menyedut Balm Resdung Madinatul Asrar adalah sangat baik. Ia meningkatkan pergerakan silia hidung untuk menyapu kekotoran keluar.
• Jangan membeli penyembur hidung dari mana mana kedai ubat tanpa nasihat atau preskripsi dari doktor. Jika digunakan 7 hari berturut-turut ia akan memburukkan lagi simptom anda.
• Makanlah ubat seperti yang dinasihatkan, terutamanya ubat antibiotik. Adalah penting anda mematuhi regimen pengubatan ini.
• Anda boleh membeli ubat penghilang kesakitan untuk mengurangkan sakit kepala dan sakit di muka disebabkan oleh keradangan sinus.
• Berehatlah secukupnya.
Makan makanan seimbang dan banyakkan memakan buah-buahan.

KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT BOLEHLAH MENGHUBUNGI :

012-9298997 (MOHD ARMAN)
0199784362 (AIDA)

ATAU EMAIL - eda_siddiqqin@yahoo.com.my

Ulasan

  1. Assalamualaikum.
    Kalau penyakit berkenaan resdung yang kronik, memang menrunsingkan. Saya boleh bantu dengan merekemenkan pesakit ke web page:

    Rawatan Resdung Tradisional

    Setahu saya, sesiapa yg berurusan dgn firnena, puas hati. Cobalah! Tq.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MINYAK WANGI KASTURI KIJANG

KEBORINGAN MELANDA

KEK LAPIS SARAWAK GUNA BUTTERCUP... HALAL