Sabtu, 3 Mac 2012

MINYAK WANGI KASTURI KIJANG

huk... lama juga saya x menulis sesuatu dalam blog ni... sibuk memanjang... sekarang nih baru nak stat meniaga minyak wangi plak....

taraaaaaaaa.....


 
 


Berdasarkan kajian yang dibuat oleh ilmuwan Islam terutamanya Imam Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah R.A. dan ahli-ahli perubatan Islam, maka kasturi didapati mempunyai banyak khasiat, antaranya:-

1) Memberi kekuatan pada roh
Haruman adalah santapan roh, manakala kasturi adalah merupakan sewangi-wangi dan sebaik-baik haruman sebagaimana sabda Nabi SAW: “Sebaik-baik wangian adalah minyak kasturi” (Hadis Riwayat Muslim)

2) Menenangkan Jiwa

3) Mencerdaskan akal dan menyihatkan otak

4) Menghilangkan ketakutan dan kebimbangan

5) Menghilangkan debaran jantung

6) Menghilangkan Sesak Nafas

7) Melegakan Lelah (Asma)

8] Menyedarkan orang yang pengsan

9) Memperkuatkan organ luaran tubuh

10) Memperkuatkan organ dalaman tubuh

11) Menghilangkan rasa gementar

12) Menghilangkan sejuk tubuh

13) Membuang angin yang berlebihan dalam tubuh

14) Menawarkan racun atau bisa-bisa binatang

15) Menghilangkan kesakitan sewaktu kencing

16) menjernihkan mata putih pada mata

17) Berfungsi memelihara kesihatan secara keseluruhan

18] Mencegah wabak penyakit

19) Melanjutkan usia

20) Meredhakan Allah SWT, menyukakan para malaikat dan orang-orang soleh, dan sebaliknya dapat mengusirkan syaitan laknatullah dan kuncu-kuncunya.
Menurut Imam Syafie R.A. bahawa antara perkara yang dapat menguatkan badan jasmani ialah dengan mencium bau-bauan yang harum (spt kasturi).

*untuk makluman wangian kasturi ini telah dibacakan zikir 1000 kali dan didoakan ayat-ayat Al-Quran bagi menghindarkan pelbagai penyakit rohani dan jasmani seperti sebagai penerang hati, mencegah penyakit angin ahmar, menghindarkan gangguan makhluk halus.

CARA PENGGUNAAN :

Oleskan minyak pada lengan dan selawatkan 3 kali dan diraupkan ke muka dan hidu dalam-dalam hingga masuk ke paru-paru...

Untuk selesema ; sapukan minyak ke atas sapu tangan dan rendam sapu tangan di dalam mandian suam... amalkan sehingga selesema hilang....sekurang-kurangnya 3 kali mandian..

Untuk penerang hati : oleskan ke pergelangan tangan dan cium wangian hingga terasa ke paru-paru...

Menurut Syed Hayat Ali Ridzha al Khiyami an Naqsyabandi, pesakit yang terkena sihir hendaklah memakai di '32' point tubuh badan setiap malam.  iaitu :

20 : di semua hujung jari tangan dna kakinya.  Antara kuku dan kulit
2: dua lubang hidung
2: dua lubang telinga
2: dua kening
1: disekeliling mulut
2: dua puting payu dara
2: dua lubang kemaluan (qubul dan dubur)
1: lubang pusat
SELAMAT MENCUBA..

HARGA PROMOSI : RM 10 SEBOTOL.. TIDAK TERMASUK PENGHANTARAN!!

TESTIMONI

Saya mengalami lenguh-lenguh satu badan semenjak dua menjak nih. Saya membeli minyak kasturi atas sokongan dari empunya blog.  Setelah mendengar nasihat n celoteh tuan rumah supaya saya mandi dengan air suam dicampurkan dengan minyak kasturi.. Minyak kasturi dioles pada sapu tangan dan direndam dalam mandian suam. Alhamdullilah, badan saya bertambah segar dan bertenaga.  Wangi jer rasa satu badan, tidurpun lena... abang pun sayang sebab satu badan harum..... kak wan satu pejabat..

Saya mengalami selesema hampir seminggu lebih... Saya cuba mandi dengan kaedah sama seperti di atas. dan hasilnya selepas lebih kurang dua kali mandi dengan minyak kasturi... selesema saya hilang terus.. kepala terasa segar, badan wangi... korek telinga pun bau wangi.... he he...tuan tanah.

Ini cerita lain pulak.. sahabat suami saya turut mengedar kasturi ini... pada suatu hari.. datang seorang sahabat kepada sahabat suami saya nih...pok pek pok pek..dia bercerita dia mengalami masalah kena buatan orang... sahabat suami saya ni..bagi dia cium minyak wangi kasturi nih...huh..tup tup..dia macam x sedar diri.. dia marah minyak wangi apa yang ko kasi aku bau nih... kata dia dengan marah... sahabat suami saya ni panik....pas tuh dia dapat idea.. baca ayat kursi dan tepuk belakang badan si polan tuh...alhamdullilah sedar.. dia pun minta maaf dengan sahabat suami saya tuh... dia bagitau dia dalam keadaan sedar dan tidak pada masa tuh.. (hak yang marah tuh sebenarnya bukan dia tapi ada makhluk lain yang menguasai dan xsuka dengan wangian kasturi berkenaan... kesimpulannya kasturi kijang nih, memang x disukai oleh jin dan syaitan yang berpaling tadah pada Allah.. sebab kasturi kan wangian syurga..so.. pikir-pikirkanlah... hu hu...

Setelah menggunakan/meletakkan wangian ini di telapak kaki saya yang dah berbulan gatal.. alhamdulillah ianya sembuh seperti sediakala.. pn. S. kuala lipis.

Saya tuan tanah pun mengalami gatal-gatal tekak sebab kadang-kadang alahan pada makanan laut dan resdong. bila terasa gatal saya sapukan minyak wangi nih pada leher saya.. alhamdulillah.. kurang sket gatalnya..

Cik bedah nik kawan sepejabat saya... dia belikan minyak kasturi nih ke suaminya... haritu goutnya menyerang kat kaki... so dia teringatkan minyak kasturi yang dibelinya dengan saya.. pastu dia soh suaminya gosok minyak tuh ke kakinya.... alhamdulillah... lega rasanya...pastu suaminya pun rekemen lah plak ke kengkawan dia. setakat nih dah lima botol dia ambik ngan saya.... terima kasih cik bedah... rezeki2.

Satu hari saya diserang sakit gigi...kata cik bedah (kawan sepejabat) letak ler sensodyn (xtau eja) kat tempat sakit tuh.. sebab dia dah penah buat ok tahan sket sakitnya... saya cuba gak tapi sekejap jer baiknya. pastu menyerang lagi..hmm pikir camno lah nak buat ni..pastu try ambik minyak kasturi hak warna kuning tampal ngan kapas kat tempat sakit tuh.. alhamdulillah dah sebulan dah dia dah x menyerang kembali..  Si afiq plak masalah gusi bengkak.. pastu saya buat cara yang sama.. alhamdulillah sampai sekarang dah x ngadu sakit gigi dah..

Kak ila kawan sepejabat nih balik ke kampung dia di kelantan.. ntah macam mana pagi tuh dia bangun mata bengkak..kena gigit serangga katanya. selepas 2-3 jam selepas sapukan minyak wangi kasturi bengkaknya makin surut dan terus jer baiknya..

Saya sendiri sebelum menggunakan minyak kasturi ni memang selalu saja mengalami selesema.. tetapi dah dekat 4 bulan dah lebih kurang menggunakannya sebagai pewangi badan alhamdulillah selesama saya kalau pepagi tuh asyik bersin memanjang dah xder dah..jadi kalau anda ada resdong dan selesema berpanjangan eloklah menggunakan minyak wangi kasturi nih.. memang berbaloi untuk jangkamasa yang panjang.. harganya pun sangat murah berbanding di pasaran.. dia pun banyak kegunaan.. elok kalu anda simpan di dalam handbeg atau beg kerja. mudah digunakan apabila diperlukan. (chewah macam iklan jer).. huhu..

Satu lagi... minyak kasturi ni memang mujarab untuk bayi2 yang mudah mendapat selesema..al-maklumlah baby ni kan kalu kurang dari setahun doktor x menggalakkan makan ubat hospital.. so kena lah mencari alternatif lain. antaranya minyak kasturi nih lah.. dah ramai sahabat2 yang telah menggunakannya. hanya bagi baby cium jer dah mencukupi.. kalu malas nak mandikan dia.. hu hu..gunakan selepas mandi dan sebelum tidur pada malam hadir..insya allah dengan izin-Nya.